Zapomenutá zahrada - Kate Mortonová

Autorka: Kate Mortonová
Originál: The Forgotten Garden, 2008, Allen and Undwin
V ČR: Hana Krejčí, 2011, Ikar, Praha 5
Počet stran: 512

Anotace: Nell O´Connorová se večer v den svých jedenadvacátých narozenin od otce dozví, že není jeho pravá dcera. Avšak až po desetiletích se rozhodne vypátrat pravdu. A ta ji dovede do Cornwallu, do opuštěného domku vedle sídla Blackhurst, kde kdysi žila šlechtická rodina Mountrachetů. Poutavý román do sebe vplete i příběh Nelliny vnučky Cassandry a osud záhadného děvčátka, zanechaného na březích Austrálie v předvečer světové války.

Děj v sobě nese několik časových rovin, je tam také docela hodně postav, z nichž nejhlavnější je bezpochyby Nell - stará žena, která od svých 21 let touží po pravdě nad tím, kdo vlastně je. toho večera, kdy slavila právě jedenadvacet let jí její otec, o kterém si doposud myslela, že je její vlastní a ani ve snu by ji nenapadlo, že by to mohlo být jinak, oznámí, že je adoptovaná. Nell se najednou cítí, jako by do ní uhodil blesk a téměř okamžitě rozjíždí pátrání po tom, jaká byla její minulost, rodin, okolnosti proč jí rodiče dali k adopci a kdo vlastně byli její rodiče. Při pátrání si neustále pokládá otázku: "A kdo jsem vlastně já?", což jí dodává sílu, aby pátrání po drobných neúspěších hned nevzdala. O několik let později se do pátrání po babiččině minulosti pustí také její vnučka Cassandra, která ví, co všechno to pro babičku znamenalo, a kterou pátrání začne po chvíli i bavit a zajímat. Přitom jí to pomáhá, aby mohla pokud možno odsunout svoje bolístky, které jí zasadil sám život, ale také k tomu, aby znovu poznala to sladké pouto přátelství...

"Život by byl mnohem snazší, kdyby se podobal pohádce a kdyby lidé zapadali do šablon literárních postav."
"Ale oni zapadají. Jenom si myslí, že ne. Dokonce i osoba, která je přesvědčená, že něco takového neexistuje, je umělecké klišé: zatrpklý samotář přesvědčený o své jedinečnosti!"
                                                                                                                                        (strana 327)

Kate Morton je nejstarší ze tří sester. Narodila se v Jižní Austrálii, po mnoha stěhování se s nakonec usadila Tamborine Mountain. Tam absolvovala maličkou státní školu.Velkou část svého dětství strávila vymýšlením a hraním her na "Jako" se svými sestrami.
Kate Morton je držitelkou titulů v dramatických umění a anglické literatury,v současné době pracuje na své doktorské práci.Žije s rodinou v Brisbane.

Na knihu jsem byla velmi zvědavá. Přesto, že mě kniha bavila, ta jsem ji četla strašně dlouho, ale není to tím, že má větší počet stran, to mi nevadí, (mám dlouhé příběhy ráda), ale neměla jsem moc času, a nejsem si tak úplně jistá, jestli se to malinko neodrazilo i na mém hodnocení, protože to byla doslova sprška let, několik časových rovin, (což je mimochodem další věc, kterou miluju), docela hodně postav s různým osudem, jejíž osudy jsou vzájemně propojeny... To všechno je super. Ten čas no... Za to, že jsem neměla na knihu tolik času, kolik bych chtěla, za to nemůže ani autorka, ani nikdo jiný, kdo se na knize podílel, to je prostě život... Je super, že je příběh protkán pohádkami, což knihu dělá ještě zajímavější. Nejvíce se mi líbila pohádka O PODVRŽENÉM DÍTĚTI, ve kterém byla zasazena jak princezna a královna, ale i víly, což mám už od malička hodně ráda. Bylo fajn si zase přečíst nějakou tu pohádku a udělat si při tom pohodu...  Z jakého životního příběhu jsem byla nejvíce nadšená? Nejvíce nadšená jsem byla z příběhu Elizy a Rose, i když Rose mi ke konci už začínala lézt na nervy. Také se mi moc líbilo pátrání Nell a nakonec mi sedla i její vnučka Cassandra, která mi nebyla ze začátku moc sympatická, ale nakonec, jak příběh postupoval dál mi přišla jako normální holka, která chce pomoci své babičce. Musím říct, že konec mě docela překvapil, i když jsem si to tak trochu myslela, ale na to jsem přišla až opravdu ke konci, takže je super... :) Určitě si přečtu i další knihy od autorky.


                                        Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard