Padesát odsínů šedi - E. L. James


Autorka: E. L. James
Originál: Fifty Shades of Grey, 2011
V ČR: Zdeňka Lišková, XYZ, Praha, 2012
Počet stran: 608

Anotace: Když se dvaadvacetiletá studentka literatury Anastasia vydává na pohovor s mladým podnikatelem Christianem Greyem, netuší, že potká muže, který jí změní život i hodnoty. Christian je pohledný, chytrý a... tajemný. Naivní a nevinná Anastasia si začíná uvědomovat, že pře jeho skrývaná tajemství jím začíná být úplně posedlá. Ale ani Christian není vůči její kráse, šarmu a charakteru imunní a připouští, že on po ní také touží - ovšem podle vlastních, specifických podmínek...

Upřeně mi hledí do očí, na okamžik ten jeho dychtivý uhrančivý pohled opětuju, nebo je to možná celá věčnost... nakonec ale můj zrak neomylně sklouzne k jeho krásným rtům. A já si úplně poprvé ve svém životě přeju, aby mě někdo políbil. Chci cítit jeho rty na svých. 
(Kapitola 3; str. 62)

  Vysokoškolačka a studentka literatury Anastasie Steelová, má pár týdnů před promocí. Její kamarádka a spolubydlící Kate Kawanagová, jí poprosí, aby udělala rozhovor s Christianem Greyem, bohatým; mladým; úspěšným a nadlidsky krásným podnikatelem. 
  Původně ten rozhovor měla dělat sama Kate, ale protože onemocněla, poslala za sebe kamarádku, aby jí poskytla dostatečné podklady pro článek. 
  Anastasia netuší, že setkáním to nekončí. Naopak - jediným dnem se jí změní celý život. Zamiluje se do Christiana na první pohled. 
  Rozhovor však nedopadne tak, jak by si přála. Jinými slovy - je jí po schůzce pěkně trapně. Christianovi se také zalíbí a pozve ji na další setkání, která bude mít zásadní vliv na další události...
  Anastasia je z nově vzniklých citů celá nesvá a je jimi úplně pohlcená.  A nejen jimi - nýbrž celým Christianem - a to zcela doslova...

  "Člověk může doufat, Anastasie a někdy dokonce snít a někdy se ty sny dokonce stanou skutečností."
                                        (Kapitola 21; str. 444)


Autorka se na rodila 7. března 1963 v Londýně. Celým jménem se jmenuje Erika Leonard. Dohromady se ve Spojených státech prodalo více než 35 miliónů výtisků a přes 70 miliónů výtisků po celém světě. Kniha Padesát odstínů šedi má pokračování - Padesát odstínů temnoty a Padesát odstínů svobody. Trilogie je nejrychleji prodávaným paperbackem všech dob. V roce 2012 ji americký časopis Time zařadil mezi sto nejvlivnějších lidí světa.

  Zůstává stát ve dveřích, pyžamové kalhoty mu visí z boků tím způsobem, který staví do pozoru každou buňku mého těla. Jinak na sobě nemá nic a já se do jeho nahé hrudi vpíjím pohledem, jakým se umírající žízní dívá na pramen chladivé horské bystřiny. 
(Kapitola  20;  str. 428)
  
   Do této knihy jsem šla bez očekávání. V mém okolí je hodně čtená a vychvalovaná, a tak mě prostě přemohla zvědavost, knihu jsem si stáhla (e-book) a přečetla. Byla jsem mile překvapena, jak moc mě kniha bavila. Hrozně jsem se těšila na to, až zase budu mít chvilku na její čtení. Už chápu, proč je kolem knihy takové HALÓ. 
Na druhou stranu, vím, že se čtenáři dělí na dvě party - jedna knihu nenávidí, další příběh miluje. já se musím přiznat, že patřím k té druhé patě. Kniha si mě prostě získala. Konec jsem nečekala. Překvapil. Jediné, co bych téhle knize trochu vytkla je to, že podle mého tam byla až moc rozebíraná smlouva. (Zbytečně mnohokrát.)
  Mrzí mě, že jsem se nedozvěděla nic bližšího o Christianově  pohledu na doteky. Jinak byla kniha naprosto úžasná.  Naprosto mě pohltila svým čtivým stylem. Musím říct, že zde bylo i celkem dost vzrušujících míst. 
  Další věc, která se mi líbila, byla ta, že se tam pořád neřešila jen smlouva a sex, ale i jiné (vedlejší) problémy.
  Po přečtení už vím, že si knihu koupím domů. A přečtu si i další díly. Už se na ně moc těším!
  Postava Anastasie mi byla sympatická od začátku. Kniha je napsaná v první osobě - z jejího pohledu, což knize dodává na atraktivnosti.  
  Musím říct, že Christian Grey byl pro mou osobu pomalu stejně fascinující, jako pro samotnou Anastasii. Zpočátku jsem moc nechápala, proč se tak chová, ale čím více jsem ho měla možnost poznávat, tím více se mi dostával pod kůži. Takže ano - tuhle knihu rozhodně doporučuji všem milovníkům romantické/erotické literatury. 
                    

    Výsledek obrázku pro hvězdičky  Výsledek obrázku pro hvězdičky Výsledek obrázku pro hvězdičky  Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky


            


        



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard