Nezapomenutelná cesta - Nicholas Sparks

Autor: Nicholas Sparks
Originál: A Walk to Remember, Warner Books, Inc., New York, 1999
V ČR: Ivana Jílovcová-Fieldová, Ikar, Praha 5, 2015
Počet stran: 192

Anotace: Když bylo Landonovi sedmnáct, život se mu navždy změnil. Landon končil střední školu a rozhodně se nehodlal zatěžovat starostmi dospělých. A ani ve snu ho nenapadlo, že by se mohl zamilovat, natožpak do dcery místního faráře. Ale srdce mu velelo jinak. 
  Když Landon Carter, syn známého kongresmana, potká poprvé Jamie Sullivanovou, deru místního duchovního, je to jako blesk z čistého nebe. Jamie je těžce nemocná a ví, že její dny jsou sečteny. A přestože ji většina spolužáků považuje spíše za podivínskou, Landon dochází k poznání, že se do se do Jamie k vlastnímu úžasu hluboce zamiloval.
Jamie je i přes vědomí své neodvratitelné nemoci plná optimismu. Landonovi ukazuje, jak důležité jsou přátelství a pomoc druhým, jakou hodnotu má láska k bližnímu. Landon díky ní poznává, jak důležité je umět odpouštět. Ví, že žádný lék na světě nemůže Jamie vyléčit, dopřát jí delší život. On jí však může poskytnout něco, c si na své krátké pozemské cestě vždy přála. Může jí dát lásku a manželství, které potrvá, dokud je smrt nerozdělí.

  "Já vím. Zlom vaz?" řekl jsem tázavě. Přát někomu, štěstí před představením přináší smůlu. Proto vám všichni říkají "zlom vaz".
  Pustil jsem její ruku. "Oba ho zlomíme. Slibuju ti to."
(Kapitola 8, str. 105-106)

  Příběh pojednává o muži Landonovi, který vzpomíná na, to, jak ve svých 17 letech potkal svou životní lásku Jamie Sullivenovou. Díky jeho vyprávění máme možnost sledovat krásný; i když velmi smutný příběh o dvou mladých lidech, z jejichž přátelství se nakonec vyklube láska, po které všichni toužíme - láska až do smrti. 
  Jamie a Landonovi však, jak anotace napovídá, osud nepřeje a do života jim zasáhne krutá nemoc, která nebere ohled na to, v jaké životní situaci se právě nacházíte...

Láska je trpělivá, nezávidí, láska
se nevychloubá a není domýšlivá.
Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch,
nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
Nemá radost ze špatnosti, ale
vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv,
láska vydrží, láska věří, láska má naději,
láska vytrvá.

Jamie byla tím nejvěrnějším shrnutím toho všeho.
(Kapitola 12, str. 169)

   NICHOLAS SPARKS (*1965) je jedním z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších  amerických spisovatelů současnosti a jeho knihy se pravidelně umisťují na prvních místech žebříčků bestsellerů. Jsou překládány do více než třiceti pěti  jazyků a podle několika z nich byly natočeny celovečerní filmy. Kromě dnes již legendárního Zápisníku jedné lásky v nakladatelství Euromedia - Ikar vyšly romány jako Útěk do samoty, Svatba, Noci v Rodanthe, Talisman, Milý Johne, Poslední píseň, Bezpečný přístav, To nejlepší z nás (Co s láskou), Nejdelší jízda nebo Vzkaz v láhvi. 
  Nicholas Sparks žije se svou rodinou v Severní Karolíně, do níž také zasazuje děj většiny svých příběhů.
  Nyní v Česku vyšla i jeho nejnovější kniha s názvem Život ve dvou. 

Jamie nebyla jen andělem, který spasil Toma Thorntona. Byla andělem, který spasil nás všechny.
(Kapitola 13, str. 185)

  Kniha má jako každá kniha od autora, velice krásnou obálku. Je na ní vidět velmi krásná příroda. Když jsem knihu začala číst, zdálo se mi, že tentokrát bude spíše průměrná, ale pak mě mile překvapila. 
  Jasně, uznávám, jedná se o takovou oddechovku, ale je moc milá, krásná a rozhodně ne veselá. I když je v anotaci takřka vše důležité řečené, velmi mě překvapilo, jak se mi kniha nakonec líbila. Jsem ráda, že jsem se k příběhu nakonec dostala, protože jí četla ségra a mamka a také se jim velmi líbila a já celou tu dobu musela poslouchat, jak je kniha strašně skvělá. 
  Tato kratičká knížečka vám sice zabere jedno odpoledne, ale rozhodně se vám dostane pod kůži. A zasáhne. A hodně. 
  Já jsem u knihy, jako skoro pokaždé, když čtu příběh od autora, rozbrečela. Líbí se mi, že se pokaždé jedná o takové příběhy ze života, ale zároveň mě pokaždé trochu děsí to, že se tyto (nebo jim podobné události) mohou opravdu stát.
  Kniha je nenáročnou četbou na zpříjemnění zimních, ale i letních dnů. Nečekejte však žádný zamotaný děj. Skvěle se hodí pro fanoušky autora a všechny, kteří mají rádi romantické příběhy.
  Tenhle příběh mi však něco dál. A já hluboce oceňuji takové příběhy. Dal mi inspiraci. Nejsympatičtější z celé knihy mi byla Jamie. Vím, že kdybychom jsme se měli šanci setkat, byly bychom skvělé kamarádky. 
  Autor má skvělý styl psaní. Jako vždy mi báječně seděl. Líbilo se mi, že v se v příběhu promítly i  verše z Bible. Příběh je pokaždé něčím originální.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard