Všichni dospěli - Jami Attenberg

Autorka: Jami Attenberg
Originál: All Grown Up, Serpent´s Tail, 2017
V ČR: Marcela Petrželová, Omega, Dobrovský, 2018
Počet stran: 200

Anotace: "Mozkové závity mi jedou na plné obrátky, jak se snažím přijít na to, co bude dál." 
  Andrea  je svobodná, bezdětná, devětatřicetiletá žena. Snaží se ukočírovat vztahy v rodině, svá sexuální dobrodružství, přátelství a kariéru v práci, kterou nikdy dělat nechtěla. A při tom všem zápasí s myšlenkami a tužbami, jakým by chtěl čelit jen málokdo.
  Kniha je napsaná od srdce, jazykem plným hněvu i důvěrnosti, a pokládá mimo jiné otázky jako:
  Co když si nechci pochovat cizí dítě? Můžu si s tebou vyjít na rande s nemuset poslouchat kecy o tvém rozvodu? Čeho se můžu dožadovat od mámy, když už jsem dospělá?
  Vede k něčemu moje terapie? Kdy už se z pití stává problém? Proč se mě pořád všichni ptají, proč nejsem vdaná?
  Kniha oplývá inteligentním humorem a pravdivě vypovídá  o tom, jaké to je, být ženou v jednadvacátém století. Známe to všechny, ale ne vždy jsme ochotné si to připustit.

  O týden později se s ní sejdu. Od té doby chodím na terapii. Už je to osm let a nedokážu vám říct, jestli jsem se alespoň trochu uzdravila. Jestli se bolest, kterou toho dne cítil Alonzo pod mou kůží, alespoň o kousek scvrkla. Ráda si představuji, že otok zmizel a žár vychladl. Ráda si myslím, že už je to teď se mnou lepší. Ale většinu času přes bolest ani nevidím pravdu.
                                                                                                             (Charlotte, str. 33)
     
   Hlavní postava Andrea je single svobodná žena, která ovšem nemá o muže nouzi a celkem naplno si užívá sexuální život. Mohlo by se zdát, že tato hrdinka má dost jednoduchý život. až však knihu budete číst, jistě mi dáte za pravdu, že toto tvrzení není zcela pravdivé. Putuje mezi prací, přáteli a rodinou. Zvládne Andrea se svým životem provést změny než bude opravdu pozdě? Nebo jí její dosavadní žití vyhovuje a je takto spokojená? 

  Doslova řekne: "Jsi jako dar seslaný z nebes."
  Směju se, ale hrozně se mi to líbí.
(Chloe, str. 38)

  Jami Attenberg je autorkou knih Saint Mazie, The Middlesteins, která se dostala do finále beletristické soutěže Los Angeles Times a byla vydána v devíti zemích, sbírky povídek Instant Love a románů The Kept Man a The Melting Season. Píše pro The New York Times a řadu dalších vydavatelství. Žije v Brooklynu v New Yorku. 

"Milovala jsem ho. Byl chytrý, úspěšný, krásný, až hříšně krásný, rozmazloval mě, nosil na rukou, a tak jsem za ním šla." 
(Indigo se rozvádí, str. 134)

  Napřed by se asi slušelo říct, že jsem od knihy čekala maličko něco jiného. Přesto vůbec nebyla špatná. Nadruhou stranu však nebyla ani něčím nad čím bych si řekla: "WAU, tak to bylo vážně hustý."
  Jestli vám můžu radit, berte tento příběh spíše jako hodně nenáročnou oddechovku. Myslím, že by se mohla líbit čtenářkám, které vyhledávají spíše žánr romány pro ženy. Už jsem ji doporučila i sestře, tak uvidíme, jestli se jí bude líbit. Jedná se o milý, čtivě napsaný příběh, ve kterém jsem ze začátku než jsem se začetla, měla trochu problém se zorientovat.
  Musím říct, že na to, že je v anotaci, jak Andrea vede život sexuálních dobrodružství, tak tam samotného sexu je fakt málo. Takže jestli čekáte knihu plnou sexu, tak tohle rozhodně není ta pravá.
  Naopak jestli milování v knihách nemáte rádi, myslím, že je děj jako stvořený právě pro vás.
  Přijde mi, že se Andrea hodně zajímá o ostatní kolem sebe, ale nehledí na to, aby si našla opravdového, milujícího partnera, se kterým stráví zbytek života. Na druhou stranu je hodně vidět, že má ráda muže. A to dost.  
  Kniha líčí především mezilidské vztahy. Konec jsem předpokládala, přesto mě však velmi zasáhl. Nevím, asi jsem příliš měkká. 
  Příběhem se prokoušete, (když máte čas) za jedno odpoledne. Děj se rozkládá na opravdu nízkém počtu stran, takže se jedná o spíše takovou knižní jednohubku. 
  Celkově se mi kniha líbila, ale označila bych ji spíše za průměrnou. Na druhou stranu se jedná o moc milou knížečku, která v sobě ukrývá příběh jedné docela obyčejné ženy. Mohu ji však doporučit, protože rozhodně nebyla plně špatná. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Omega a Knihám Dobrovský. 
Knihu zakoupíte ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

Na závěr bych ještě ráda řekla, že bych bývala dodala recenzi dříve, ale nešel mi internet.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard