Nesmrtelní z Meluhy - Amish

Autor: Amish
Originál: The Immortals of Meluha, Tara Press, 2010
V ČR: Knihy Dobrovský/Omega, Praha 4, 2018
Série: Šiva (1. díl)
Počet stran: 440

Anotace:  DNES JE ŠIVA BOHEM, ALE PŘED TISÍCI LETY TO BYL OBYČEJNÝ ČLOVĚK.
  Rok 1900 př. n. l. Tehdejší obyvatelé nazvali tuto zemi Meluha - dokonalou říši, která existovala mnoho staletí před sjednotitelem Lordem Ramem, jedním z největších  panovníků všech dob.
  Avšak kdysi pyšní súrjavanští vládci Meluhy jsou ve smrtelném nebezpečí. Hlavní řeka říše Sarasvatí pomalu vysychá a z východu na ně útočí čandravanšové, kteří se navíc spolčili s nágy, zavrhovanou rasou znetvořených lidí s neskutečnými bojovými dovednostmi.
  Jedinou nadějí je prastará legenda: Dosáhne-li zlo obřích rozměrů a vše se zdá být ztraceno, když se zdá, že vaši nepřátelé vyhráli, zjeví se hrdina. Ale může být přistěhovalec z Tibetu hrdinou? A chce vůbec hrdinou být? 

  Šiva na moment zapomněl, jak dýchat. Zdálo se mu, jako by někdo vysál z místnosti všechen vzduch. Díval se a díval a ona, milejší než život sám, mu jeho pohled opětovala. Srdce mu málem vyskočilo z hrudi, když ucítil lehký závan nejkrásnější vůně světa, vůni posvátného jezera při západu slunce. Stejně jako předtím byl úplně očarován. 

(9. kapitola, Láska a její následky; str. 159)





  Příběh začíná v momentě, kdy Šiva převede své lidi do Meluhy. Tam se napije sómy - nápoje bohů. Náhle se začnou dít podivné věci. Zvláštní věci, které nasvědčují tomu, že by tento cizinec mohl zachránit celou říši. Jeho krk totiž zmodrá a každý, včetně jeho samotného, jsou velmi překvapeni. Na rozdíl od něj je ale většina nadšena a vzrůstá v nich veliké očekávání. 
  Původně byl celkem obyčejným mužem, který se velmi dobře vyznal v boji. Nyní však nechápe, proč si ho lidé okolo tolik váží. Upřímně,  kdo z nás by něco takového chápal?!
  Šiva však kromě svého úkolu řeší ještě mnoho jiných věcí, než "jen" spásu říše, kterou si vybral za zamiloval.Naštěstí na nic není sám - doprovází ho totiž jeho věrný přítel Nandi, který se mu snaží být co nejvíce na blízku. Jejich cesta za poražením zla se po vývoji určitých událostí v mnohém ještě zkomplikuje...  
  Otázkou však zůstává - má hrdina, ve kterého celá země doufá vůbec nějakou šanci na úspěch? 

Výsledek obrázku pro amish autor  Šiva a Satí, kteří do té doby spokojeně klimbali na pohovkách ve voze, se v tu chvíli probudili. Viríni vzhlédla od knihy a upřeně se na svého muže zadívala.  
  "Kdo, Výsosti?" zeptal se Šiva ospale. 
  "Dilípa! Ten svrab na zadnici celého lidského pokolení!"  řekl Dakša s neskrývanou nenávistí. 
(11. kapitola, Nílakanthovo odhalení; str. 184)


  AMISH, kterého světoznámý režisér Shekkar Kapur nazval "první literární popstar Indie", je jedinečným vypravěčem, jenž kombinuje mistrně vystavěné příběhy, filozofické myšlenky a náboženské zvyklosti. Je autorem trilogie Šiva: Nesmrtelní z Meluhy (2010), Tajemství Nágů (2011) a Přísaha Vájuputrů (2013).
   Jeho knihy byly přeloženy do více než 20 jazyků. Trilogie Šiva je nejprodávanější sérií v historii indické literatury a celosvětově se prodalo více než 4 miliony výtisků. 

  "Bude mi ctí s tebou krvácet na jednom poli, můj pane," zašeptal. Pak zvedl hlavu a zašeptal: "Bude to pro mě čest."
  Šiva mu položil ruku na paži a usmál se. 
  "Jestli nám vyjdou naše plány, příteli, tak snad nebudeme muset krvácet tak moc."   
                                                                                                       (22.kapitola, Impérium zla; str. 354)

  Jako první musím říct, že mě knihy odehrávající se ve velkých dálkách vždy velmi fascinují. A pak - jsem také velmi ráda, že do knihy zařadili také slovníček - ať už tento skvělý nápad měl kdokoli. Hned asi na druhé straně první kapitoly jsem totiž hledala význam slova čilam, což v překladu znamená dýmka. Takže dalo by se říci, že mě tento příběh kromě jiného obohatil také o slova, která jsem předtím neznala. 
  Líbí se mi, že je do děje vsazeno hodně postav, což mám velice ráda. Děj jsem si zamilovala už od prvních stránek. V té době jsem ale ještě netušila, že příběh bude tak skvělý. Fakt, po dočtení jsem měla chuť si vzít do ruky další díl a to si mezi jednotlivými díly série vždy dávám alespoň kratičkou přestávku!  
Po dočtení jsem zkrátka došla k jednoduchému závěru: "Nutně potřebuju další díl!"  Styl psaní je čtivý a ten konec?! Nemohl být lepší... Na druhou stranu mě konec naštval, protože příběh skončil v tom nejlepším. Doufám, že se nakladatelství Omega rozhodne vydat další díl dříve než na konci října, jinak snad prasknu natěšením. Super! A tak oficiálně přiznávám, že se tato kniha stala prvním dílem z mé nové nejoblíbenější série. 
  Líbí se mi obálka, která atmosféru podle mého názoru pěkně vystihuje. Dále se mi líbí ta barevná mapa, která se nachází uvnitř publikace. Ta prostě nemá chybu. 
  Tuto recenzi píšu hlavně proto, že bych strašně stála o to, aby se dostala do rukou co nejvíce lidem, protože je vážně skvělá. 
  V knize nechybí ani romantika, což příběhu dodává na atraktivitě. Pokud někdo nemá rád milostné trojúhelníky, nemusí se bát, protože ten se zde nevyskytuje. A na své si přijdou také příznivci různých bitev a dobrodružství jako takového. 
  A nejoblíbenější postava? Určitě jsem si velmi oblíbila Satí, ale i Dakša byl celkem zábavný; hlavně co se týče ukázky uvedené výše. Věta mě dokázala pobavit i teď a to jsem si ji předtím četla nejméně pětkrát, protože mě velmi rozesmála. Líbilo se mi, jak si Nandi Šivy vážil a byli si navzájem věrní. Bylo vidět, že jim jeden na druhém alespoň trochu záleží.
  Troufám si tvrdit, že se jedná o jedno z nejoriginálnějších děl, jaké jsem doposud četla. Rozhodně doporučuji všem fanouškům fantasy se špetkou romantiky; okořeněné boji dobra se zlem; neotřelých dobrodružství a také fanouškům příběhů plynoucích z mystična. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji Knihám Omega/Dobrovský.
Knihu zakoupíte ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky


  






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová