Jak se točí Cizinka - Oficiální průvodce první a druhou sérií - Tara Bennett


Autorka: Tara Bennett
Předmluva: Diana Gabaldon
Originál: The Making of Outlander, Delacorte Press, New York, 2016
V ČR: Lucie Chaberová, Dobrovský, Omega, Praha 4, 2017
Počet stran: 240

Když mi poprvé přišla do podvědomí tato kniha, byla jsem ráda, že vychází. Ale popravdě říkala jsem si, že i když jsem velká fanynka knih Diany Gabaldon a taktéž i seriálu, o který tu v případě tohoto titulu jde, asi si ji úplně nepotřebuji pořizovat.
  Přesto mě nenechávala chladnou a když byl na ni u Omegy vypsán recenzní konkurz, okamžitě jsem se rozhodla, že do něj půjdu.
Byla jsem napjatá, jak konkurz nakonec dopadne a při zjištění, že jsem knihu vyhrála, moje nadšení neznalo mezí.
  Každým dnem jsem s netrpělivostí vyhlížela pošťáka, až mi balíček doručí. Jednoho dne jsem se toho konečně dočkala. Byl jsem velmi překvapená, jak byl balík velký. Když jsem ho rozbalila, kniha mě doslova pohltila svou krásou.
  Líbí se mi, že na obálce jsou obě hlavní postavy  - Jamie a Claire. Herci se dle mého názoru k sobě báječně hodí, hltám každé jejich slovo a když se na seriál dívám, mám stejně jako u knih Diany potřebu si zapnout další díl. V rodině moje nadšení do Cizinky nechápou, protože i přes mou velkou propagaci, přemlouvání a chválu se nebyli schopní ponořit ani do knih, ba ani do děje přeneseného na filmové plátno. To se však brzy změní, poněvadž se mi už podařilo nalákat na seriál rodiče.
  Každopádně - samotná kniha je složená ze spousty informací, které fanoušky seriálu určitě potěší. Dále se mi líbí, že kromě předmluvy samotné autorky, je v knize plno sdělení o tom, jak například vůbec vznikl nápad natočit seriál. Najdete tu zajímavosti o jednotlivých epizodách nebo jsou zde zpracované údaje o tom, jak se na celou záležitost dívají jednotliví herci.  Zkrátka mnoho nepostradatelných informací, které nikde jinde nenajdete.
  Takže jedna rada - pokud máte ve svém okolí někoho, kdo je fanouškem série, neváhejte a kupte mu (nebo spíše jí) tento titul pod stromeček. Garantuji vám, že bude rozhodně nadšená.
  Abych vás ještě více přesvědčila, prozradím vám, že v knize je údaj tom, jak se na to dívá Sam Heughan (Jamie Fraser), Claire, Fergus nebo například pro mnohé velmi zajímavá postava Geillis Duncanové.
  Abych to shrnula - pro mě je tahle kniha rozhodně výhra s velkým V, protože jsem se zde dozvěděla plno zajímavostí nejen o postavách, natáčení, ale také o kostýmech. Kniha je také doplněna o nádherné fotografie, které krásu této knihy podtrhují. Kniha se mi líbila, byla nápaditá a jistě velmi těžká na zpracování. Určitě ale stojí za to. Nelituji, že ji mám. I když je tak velká. Naopak - jsem ráda, miluju ji jako celou sérii a jsem ráda, že mám takový poklad doma.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Omega a Knihám Dobrovský. 

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

Slovo závěrem: K této knize je strašně obtížné napsat, co všechno obsahuje, protože na 240 stranách se toho skrývá daleko více, než by se na první pohled dalo očekávat. Tak sedněte, zakupte, přečtěte si, kochejte se. Je prostě báječná a stojí za to!

Knihu zakoupíte tady Odkaz nebo tady Odkaz.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard