Padesát odstínů temnoty - E. L. James


Autorka: E. L. James
Originál: Fifty Shades of Darknes, 2011
V ČR: Zdeňka Lišková, XYZ, 2013
Série: Padesát odstínů  (2. díl)
Počet stran: 656

Anotace: Poté co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, na něj stále nemůže zapomenout. Když jí Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého miluje. Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit. A zatímco Christian bojuje se svými démony, Ana musí učinit nejdůležitější rozhodnutí v životě...

  Znovu se mi vrhá na ústa, sálá z něj to hladové zoufalství, to jak moc mě potřebuje. V hlavě mi znovu zní ta slova, která pronesl dnes odpoledne... Jen se potřebuju ujistit, že jsme v pohodě. Tohle je jediný způsob, který znám. 
                                                                   (Kapitola 6, str. 145)



    Na Anastasii Steeleovou je toho v poslední době moc. Od té doby, co se seznámila s bohatým, sexy Christianem, je její život naruby. Zjišťuje, že není schopná plnit určitý druh požadavků, které na ni Christian má, a proto se rozhodne ho opustit. Jenže život bez Christiana Greye je prázdný. Navíc na něj nedokáže zapomenout. Zkrátka ho miluje. 
  To by však nebyl Christian, aby něco nevymyslel. Vymyslí si plán, který na jeho partnerku podle něj určitě zabere. Musí se uznat, že se ženskými mu to vážně jde, ví jak na ně, protože na Anu jeho plán brzy zafunguje a vrátí se k němu. Zdá se  to být jako šťastný konec, ale co když osud má trochu jiný druh humoru než tento ne právě dokonalý pár?

  Prudce se otočím směrem k němu. "Už s tím přestaň, Christiane! Nech si to svoje - Prosím tě, Ano!" rozkřičím se na něj a vnímám, jak mi začínají stékat slzy po tvářích. "Pro dnešek už mám toho svinstva až po krk. Jdu do postele. Jsem unavená a rozhozená. Dej mi pokoj."
(Kapitola 14, str. 412)

Autorka se na rodila 7. března 1963 v Londýně. Celým jménem se jmenuje Erika Leonard. Dohromady se ve Spojených státech prodalo více než 35 miliónů výtisků a přes 70 miliónů výtisků po celém světě. Kniha Padesát odstínů temnoty má pokračování - Padesát odstínů svobody a navazuje na díl Padesát odstínů šedi.
Trilogie je nejrychleji prodávaným paperbackem všech dob. V roce 2012 ji americký časopis Time zařadil mezi sto nejvlivnějších lidí světa.

  Skrz slzy, které se mi neustále řinou z očí,to všechno vidím. vidím, jak se velký pokoj topí v bezpodmínečné lásce. Christian má svůj vlastní oceán plné bezpodmínečné lásky, jen jí nikdy předtím nepřijal a dokonce ani teď si s ní neví rady. 
                                                                                                       (Kapitola 19, str. 559)
                                                                                                       
  Po přečtení velmi zdařilého prvního dílu mi bylo jasné, že si musím dočíst celou sérii. A dobře jsem udělala. Nečekala jsem, že mě kniha, ale vůbec celá série takhle příjemně překvapí. Tenhle díl mě možná bavil ještě o trochu víc, protože zde bylo i napětí a hlavně - už zde nerozebírala ta smlouva, jejíž na můj vkus až přílišné rozebírání mi v prvním díle lehce vadilo. Autorka se nebojí romantických, lechtivých momentů, ale nebojí se ani vyvolat u čtenářek napětí. Zkrátka umí překvapit. 
  Christian Grey mě v také v tomto díle dost příjemně překvapil. S čím, to už nechám na vás, aby nespoilerovala, ale kdo knihu četl, určitě pochopil, co jsem poznámkou myslela. 
  Z příběhu jsem nadšená. Těším se, až si přečtu další díl. 
  Přišlo mi, že Anastasia od minula více vyspěla, chovala se o něco rozumněji, než v předešlém díle. 
  Autorka do příběhu vnesla více romantiky, vášně, emoce, napětí. Mělo to spád, mělo to tempo. A to se mi líbí. A ty zvraty..! Líbí se mi, že nám poskytla bližší seznámení s paní Robinsonovou, o které jsme předtím mnoho nevěděli. 
  Doufám, že poslední díl bude alespoň stejně tak super, jako první dva a nezklame mě. Hrozné - dneska jsem dočetla - jsem plná dojmů a mám nutkání spoilerovat. 
Nakonec je nutné říct snad jen to, že si přečtu i Greye. Jen tak - pro zajímavost už jen proto, že série neklesána čtivosti. 

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky
  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard