První život - Gena Showalter



Autorka: Gena Showalter
Originál: FIRSTLIFE, 2016
V ČR: Blanka Rozsypalová, Knihy Omega, Knihy Dobrovský, 2018
Série: Věčný život (1. díl)
Počet stran: 440

Anotace: Dějiny prý píšou přeživší. Ale vím, že vždy to tak není. Jsem Tenley Lockwoodová a brzy zemřu.  Tohle je můj příběh, ve kterém je smrt pouhým začátkem.  
    Tenley "Desítka" Lockwoodová je obyčejná sedmnáctiletá dívka, která v posledních pár měsíců strávila v ústavu Prynne.  Proč? Není to kvůli její posedlosti čísly, ale protože odmítá dovolit, aby její rodiče rozhodovali o tom, jak bude žít... až zemře. Všichni lidé už přijali jednoduchý fakt - život na Zemi je pouhá zkouška a opravdový život začíná po smrti. 
  Na věčnosti vládnou dvě říše - Troika a Myriad, odvěcí rivalové a nepřátelé na život a na smrt. Obě říše udělají cokoli, aby dostaly Desítku na svou stranu. Pošlou za ní své nejlepší agenty. Desítka se brzy ocitne na útěku, zatímco světem zmítá válka mezi dvěma říšemi, které bojují o její duši. Komu může věřit? A co když kluk, do kterého se zamilovala nepatří do říše, která je jí milejší? Rozhodne se správně?

  "Světlo se dostalo do temnoty a temnota zemřela... Já nechtěla zemřít." 
 (Kapitola druhá, str.43)

  Kniha vypráví o sedmnáctileté dívce jménem Tenley Lockwoová, která je známá především pod přezdívkou Desítka. Tato dívka si už přes svůj poměrně nízký věk prošla tím nejhorším, co snad jde v životě zažít. Nyní je zavřená v ústavu Prynne, Protože je tzv. Nezapsaná. To znamená, že si ještě nevybrala, do jaké říše bude patřit - tělem i duší. 
  Pro Desítku však toto rozhodnutí není vůbec jednoduché a tak není divu, že už je v ústavu zavřená nějakou tu dobu. Je snad celkem jasné, že Troika i Myriad jí nabízejí ty nejlepší věci, které mohou, aby ji získali pro sebe. Každá z říší má své pro i proti; což její situaci právě neulehčuje. 
  Tenley má sen dostat se ven z tohoto místa, kde na ní čeká jen nátlak či psychický, (ale také fyzický), teror. 
  Nepotrvá dlouho a obě říše pošlou na Zem agenty. Troika pošle Bow a Myriad záhadného Killiana. Jak tito dva zamotají její život? Jak se Tenley nakonec rozhodne? Podaří se některému z agentů splnit svůj úkol nebo hlavní hrdinka skončí v Říši mnoha konců, kde skončí všichni nezapsaní? Bude nakonec spokojená?

  Strach tě akorát zbrzdí. Ničemu nepomůže. Přejdi ho. 
                         (Kapitola třináctá, str. 232)


GENA SHOWALTER je autorkou bestsellerů New York Times a USA Today. Její knihy pro mládež hltají čtenáři a čtenářky jedním dechem. Když se musela rozhodnout, jaké zvolí povolání, věděla, že psaní knih je pro ni to pravé. Žije se svou rodinou a několika psy v Oklahomě.

  Přátelé vás dokážou zranit způsobem , jakým vás nepřátelé nikdy nezraní. 
(Kapitola třináctá, str. 234)

  Tato kniha byla naprosto úžasná. Já prostě nemám slov... Tolik akce, napětí, trochu lásky, ale hlavně se zde pořád něco děje. Autorka ve čtenáři udržuje neustálé napětí. Musím se přiznat, že potom, co jsem knihu dočetla, jsem byla hodně naštvaná, že hned nemám po ruce další díl. Je to prostě bomba! Myslím, že pokud bude druhý díl, který by se měl jmenovat Živokrev a upřímně doufám, že vyjde, má dost dobře našlápnuto na to, aby se stala jednou z mých nejoblíbenějších sérií, (a že jich není moc). Jsem opravdu hrozně moc nadšená. 
  Jednalo se o moje první setkání s autorkou, ale mohli byste jí také znát, pokud jste četli (nebo alespoň slyšeli), o sérii Alenka v říši zombií. 
  Styl psaní je čtivý. Hltala jsem stránku za stránkou. Konec byl celkem otevřený, ale líbilo e mi, že i přesto byl tak nějak uzavřený. Vím, je to zmatené. Konec nebyl uspěchaný. Spisovatelka postavám nedá ani chvilku na odpočinek. Pořád musí bojovat o přežití a mít se na pozoru. Líbí se mi, že je zde malinko naťuknutá láska, ale nechybí ani záhady. 
  Vážně jsem se u čtení ani na chvilku nenudila. Nejsou zde dlouhé popisy. Přesto je svět, nebo-li světy, které se zde báječně střetávají, dokonale a řekla bych, že i dostatečně popsaný. 
  Překvapilo mě, že ani jedna z říší - Myriad ani Troika nejsou vyloženě špatné, jak jsem si zpočátku, než jsem se do knihy pustila, myslela. 
    Příběh je propleten báječnými, zajímavými myšlenkami, nad kterými je někdy potřeba se trošku pozastavit. Také se mi líbí, že na začátku každé kapitoly jsou taková "hesla" Myriadu/Troiky. Popravdě, více se mi zamlouvala Troika. A to už celkem od začátku. 
  Ani nevím, co pořádně napsat. Snad jen to, že jsou zde sympatické, ale i méně sympatické/nesympatické postavy. Nejvíc sympatická mi byla Desítka, Killian, ale i Archer s Deaconem byli celkem fajn. Naopak, kdo se mi vůbec ani trochu nelíbil, byl otec hlavní hrdinky  a Pearl. Kdo četl, jistě pochopí, proč. 
  Doporučuju všem fanouškům fantasy, napětí s kapkou romantiky a myslím, že by se příběh mohl líbil také těm, kteří mají rádi autorku. Nevím, její další knihy jsem nečetla, ale určitě bych si chtěla přečíst Živokrev, kterou nutně potřebuju! Toto slovo si zapamatujte, je v knize celkem klíčové.
  Co vy? Četli jste? Jste Troika, Myriad či míříte do děsivé Říše mnoha konců?
Za recenzní výtisk děkuji Knihám Omega a Knihám Dobrovský. Jsem neskutečně moc vděčná, že jsem si knihu mohla přečíst a může mi zdobit mou knihovničku. 
Knihu zakoupíte ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

"Dnes jsi naživu, zítra zemřeš.
Snaž se, aby to, co děláš,
bylo důležité."
-TROIKA 





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová